Friday, January 16, 2009

Reaksi Boikot Barangan ISRAEL!




Aku sebeanrnya sangat tersentuh pasal apa yg berlaku di gaza.hari ni kalo x silap dah ari ke 21 (mengikut pembaca berita TV3..hehehee).tp masih x nampak jalan pendamaian.banyak darah yg tertumpah..israel hanya tersenyum megah!!laknat!!.Aku sebagai seorang islam dan aku berasa bertanggungjawab untuk sama2 memberi walau secebis bantuan walau dr apa2 segi.Justeru,bila kempen boikot muncul..aku terpiki untuk turut sama memboikot!! Yup..memg la bila di piki2 kita hanya memboikot bila isu tgh hot2 mcm gini.Tp as a muslim, x salah walau terlambat daripada kita x berbuat apa2.Jangan hanya bijak melontar kata tanpa berbuat apa! Kadang kala (it juz my opinion k) barang2 yg diboikot tu sebenarnya bagus gak untuk kita dlm tsunami ekonomi ni.hehhee.No more mcd..no more kfc..no more stabuck..megi?? kan ke x baik ntuk kesihatan.hahaha.ntah la apa aku mengarut ni.buat masa ni aku masih berjaya memboikot lagi.Even kotex pon aku dah memboikot.At least aku ada gak berbuat sesuatu...bukan hanya memekak kat blog ngan entry2 yg ntah hape2...arghhhhh,kalo ko xnk boikot sudahh bah!! jangan memeningkan kepala org yg nk memboikot ini.huhuhuhu.tetiba jd cam musuh plak ek.kuikuikui.ampun!!!hehehe.bila kita memboikot sekarang,sekurang-kurangnya dana israel (MAYBE) semakin berkurangan so untuk serangan seterusnya ntah di mana lagi (MAYBE) xkan terjadi.Ntah la,isu ni terletak pada diri masing2.setiap individu punya hak untuk berbuat apa saja. Kalo nk dikira duit derma yang kita sumbangkan (if u sumbangkan la) sebenarnya bukan 100% akan disalurkan kepada tmpt yg betul.I know that! tapi aku tetap berusaha menyumbang/menderma.niat aku dah betulcuma org2 yg x bertanggungjawab itu yg merosakkannya.Gasak korang..jawablah di padang masyar nanti. Kita x perlu bertelagah.Sepatutnya kita kena sama2 bermuafakat...bersatu. Bukan memperkatakan sesama sendiri. Renung2 kan lah...

No comments: