Wednesday, January 14, 2009

aku memang suka membebel.so what??

Jika benar aku suka Elyana n agnes pun..ko kisah apa??!! ada aku pinjam duit ko buat beli cd dorang.xda kan?so....napa ko mcm sawan sgt bila tau aku suka dorang tuh.suka ati aku la nk suka sapa pun.mata aku..telinga aku..jiwa aku..jantung aku (eh..related ke x ek ngan muzik nih..gasak la).hehehe.sebenarnya post aku xda kaitan pon ngan sesiapa artis ni.hahhaa.aku cuma nk suspender kan kalian semua.hahahha.tp mcm x menjadi jek.kihkihkih.aku memg slalu mcm tu...x penah jd nk buat apa2.hehehe.aku xda point nk mengarang nih.cuma nk komen ckit2 jek.pasal seantero manusia yg selalu rasa diri dia best dan hebat.ello...ko ni kan mcm perasan sgt.aku nk termuntah pon ada.tp nanti kang aku muntah ko ckp aku pregnent xda bapak plak.tp criuz aku sgt geli tekak dgr ko ckp.businessman!!! WTH..jual beli cengkodok pun ko ckp businessman.aku ingtkan businessman tahap gaban uh.hahaha.saja je xda point nk kutuk ko so ambik la point perasan ko ni.dah la ko ckp ko mcm ala2 pegawai besar gitu..gred bapa tuh???hahaha.cian ko kan..yelah aku luap.aku antara budak hingusan je di mana ko.well aku x kisah pon.peduli hape aku apa ko piki.x de rugi hape2.hahaha.

*************************************************************************************

Kau pernah terlihat sebiji cawan yang tertulis di atasnya
Bahawa semua masalah wanita bermula dengan men (lelaki):

Men-strual
Men-tal illness
Men-opause
Meng-ggatal

Yang akhir itu tidak pernah kau nampak.

Puisi ini aku ambik dr garapan Nor Faridah Abdul Manaf.(segala nukilan beliau ada dlm buku yg aku beli the art of naming a muslim womans journey.

so..aku nk tanya korang.apa korang piki bila baca puisi ni??aku dpt mcm2 jawapan.maksudnya kepincangan hidup kita masa kini.yup..aku wanita.aku wanita yang memahami kehendak n naluri wanita.aku dapat berasakan pengalaman ditinggalkan berdasarkan kepada sahabatku yg jelas kecewa.aku menyelami kekecewaan dia dan aku mendapat jawapan untuk persoalan itu dan jawapan untuk puisi ini. Baris terakhir puisi MENGGATAL..ye...ko x pernah nampak.selalu kalo terjadi apa2 hanya wanita dipersalahkan..dibebankan sehingga wanita yg tidak kuat mengalami mental illness..salah siapa???LELAKI...aku bila baca puisi ini 1001 kepincangan hidup manusia berlegar2 di minda.mencerna satu rasa.BENCI!! pada siapa?pada manusia2 yang sering lupa pada pencipta.yg hanya mengejar nikmat keseronokan di dunia.yg meniti bahagia atas kesengsaraan n penderitaan org lain.sungguh..aku x pernah memaafkan manusia sebegitu.siapa aku untuk memafkan??aku adalah antara deretan daripada mangsa manusia yang jahil soal agama..yang takut bersemuka.yg hanya menghantar halimunan dosa untuk menyimbah aura derita.Biarpun...aku bukan mangsa sebenar namun tempias kedukaan n kekecewaan itu aku tetap rasakan.Aku nk maki hamun ko dengan sepenuh rasa.dengan cukup rasa garam n gula.ko pengkhianat!bodoh!buta!ba**!babun tua!setan!persetan kan ko.aku yakin ko xkan terlepas dunia n akhirat.patut ko ni yg dibom israel.pengkhianat!!!

2 comments:

Saad Dahlan said...

hmm..baguih2..ada originality..bkn cam segelintir org yg hanya tau jd folowers jek..

Zalieya said...

hahaha..im not juz a followers.i have my own idea.hahahaha.aku dah tgk tong gas kosong ko tu:P