Thursday, January 15, 2009

Kalau sudah namanya manusia....

Aku bukan sesiapa.hanya manusia biasa.justeru sebagai manusia biasa aku memg x dapat lari dari buat salah.sama ada secara sedar mahupun tidak.seorang teman berkata: kita selalu bg komen kat org lain,padahal diri sendiri yang x betul.yup...memang.aku sgt akui.kenapa?ye..kerana kita manusia biasa.masing2 ada peel masing2.kalau dah namanya manusia mana ada mahu memberi komen pada diri sendiri.pasti akan komen pasal org lain.itu biasa bagi seorang MANUSIA!aku sendiri akui sebagai manusia biasa aku kadangkala rasa bosan mahu melayan..tersenyum dalam penipuan kerana hatiku sakit.Namun x pernah aku pamerkan...sedaya upaya aku tetap tersenyum meski hatiku berdarah laju.Aku x pernah cuba meminggirkan sesiapa.bagiku semuanya sama.Tetapi sesetengah individu hanya memikirkan diri sendiri.begitu selfish.pernahkah terdetik barang sekali pon dalam diri anda untuk sama2 menjaga setia kawan.aku rasa x pernah! makin kita membesar..makin kita tidak pandai.semuanya selfish mengejar dunia sendiri.aku sudah letih berkorban.berkorban hati.aku rasa wajar aku membawa diri sendiri.kalau sudah namanya manusia,apakah ada yang sempurna??? justeru, terimalah seadanya......:


Kita pernah menongkah arus bersama
Diherdik dan dinista
Tapi kita hanya buat buta
Dan pekakkan telinga
Cuma tersenyum ceria
Kerana...
Kita tika itu berdua
Teguhnya setiakawan itu
Meyemarakkan rasa

Aku tidak pernah
Sekalipun untuk memikirkan
Kesalahan sendiri
kerana;
kalau sudah namanya manusia
apakah ada yang sempurna??

* Kak Yong...Watie...Lala....Arda...aku rindu korang. rindukan kenangan kita bersama.tak pernah sekalipun dalam jalinan persahabatan kita dilanda arus tsunami perbalahan.kita masih bersama hingga saat ini.Namun ruang waktu,masa dan ketika kita tidak boleh bersama seperti dulu kerana kita masing2 sedang mengejar karier masing2.Luv u all...

No comments: