Sunday, March 22, 2009

Oh..Tidur Itu Lebih Penting.OK!

Sehari 24 jam itu cuba kau nyatakan kepadaku;
Berapa jamkah waktumu mencelik mata melihat dunia?

Oh..berikan aku barang sejam untuk ku lelapkan mata yang kepenatan ini. OK. Tidurlah engkau...aku dodoikan

Hey...sudah sejam engkau terlena sahabat! Aku ingin kejutkan kau dari mimpi2 indahmu itu.

Eh..sebentar.Berikan aku lagi 2 jam. Aku benar2 kepenatan. OK.

Berlalu jam2 yang berikutnya..kau masih tidur. Benar2 penat kamu.Bagaimana kepenatan itu?

Huh..aku juga merasainya. Penat itu usah dinyatakan. siapa2 pun tahu. Dan siapa2 pun kepenatan. Tapi 24 jam untuk hidup itu..perlukah disiakan separuhnya hanya untuk tidur??

Benar aku tidak tahu. Bagi aku sebagai seorang dewasa.6 jam dalam tempoh 24 jam itu sudah memadai. iya, rugi benar rasanya terus melelapkan mata tanpa melihat kkeindahan dan kebahagiaan dunia ini. entah esok masih terbuka mata untuk kita, kita tidak tahu!

Tidurlah jika itu yang kau mahu;
Aku tidak pernah menyatakan tidak.
Cuma akan kunyatakan OK!

Ohh..itu memang jawapan kliseku...

Tidak faham?? usah memahami kelak makan diri.

************************SALAM***************************************

No comments: