Thursday, March 26, 2009

.:Ini Soal Hati:.

Ini soal hati
Ini soal perasaan.

Percaya dan yakin itu akan membuat kita rasa lebih dihargai.
Yakinkah anda dengan pasangan anda?
Percayakah anda dengan pasangan anda?

Kenapa perlu? Kenapa harus? Kenapa dan kenapa?

Ohh..kita saling berpasangan. Mengapa perlu lagi ada rahsia dan ketidakpercayaan? Pernahkah kalian terfikir itu.

Hei..rasa tidak percaya itu memang harus ada. 100 kasih itu..biar hanya 25 nya tidak percaya. Itu harus.
Kerana jika dalam 100 itu..100 kau percaya, itu binasa!

Kenapa? sini aku jelaskan.

Pabila kita terlalu percayakan pasangan, kita akan rasa terlalu yakin dengan diri kita sendiri. So..dari situ kita hanya ambil endah tak endah terhadap pasangan. Dan dari situ pasti akan muncul konflik ye ka???

Ohh..dah macam kuliah yang aku berikan semalam kepada para pelajarku:)

Yes..semalam aku berikan kuliah mengenai peringkat2 hubungan..bagaimana mahu memutuskan hubungan secara direct dan indirect. Mengapa pasangan berpisah dan bercerai. Mengapa konflik terjadi..huh..semuanya melibatkan PERHUBUNGAN.

Kalian ingin tahu apa yang aku ajari? Ok...aku mengajar subjek Komunikasi Interpersonal. Di mana? Tak perlu aku nyatakan...*Senyum Rahsia*

Berbalik pada soal hati;

Ada yang kata hati ini rapuh...
Serapuh mana? Siapa yang tahu?

Soal hati ini sukar kita mengerti. Mengapa memilih dia dan bukan dia..hanya pemilihnya saja yang tahu.
Kita yang bukan siapa2 ini tidak perlu mempersoalkan apa2 kerana kita tidak pernah tahu dan mahu mengambil tahu apa2.

Hati oh hati....

No comments: