Friday, January 9, 2009

ingin aku ingatkan pada yg alpa

kugarap puisi ini buat tatapan semua insan
kutitip puisi ini buat mereka yang alpa
namun pada yang tidak pernah lupaj
adikan ia bacaan berguna

aku bukan penyair agung
yang menoktahkan kata dengan baris indah
aku hanyalah insan
yang melakarkan pena dengan rasa

pada yang lupa
aku ingin mengingatkan pada yang esa
datang dan kembalinya kita
hanyalah ketentuannya

subuh,zohor,asar,maghrib,isyak
kususun satu persatu
demi mengingatkanmu
tapi acapkali kulihat
kau alpa dan lupa
setiapkali lima waktu itu
kau hanya memandang sepi
kosong tanpa erti
seolah-olah tiada apa
yang harus kau kerjakan

Ya Allah;
inikah petanda akhir zaman
mampukah bumi indah ini
menaggung bebanan dosa itu?
aku tidak menuding
turut aku ingatkan diriku ini
sama-sama menjaga tingkah dan langkah
moga dan semoga
kita sentiasa di bawah lembayung rahmat yang Esa!



~ZaLieYa~*GraND BEacH*LanGkaWI*




(untuk karya2 aku yg lain layarilah www.kapasitor.net) promo ckit.hahahaha.

No comments: