Tuesday, January 6, 2009

A.K.U @ ceritaku..



Aku baru je nlk dr KLIA nih anta abg n family dia blk jepun nuh.huhuhu.td kitaorg terlewat ckit..ckit jek..BUT..malas la nk kecoh.xpelah..aku redha n aku telan semuanya.aku sampai je kat umah dr KLIA dpt msj dr abg aku kata dia dah smpi s'pura.act,dia transit singapura dlu pas 2 br terus ke narita.cepat tui..aku br masuk umah dia dah smpi s'pura.kihkihkih.rindu la aku kat anak2 sedara aku yg memg suka buli aku tu.hehehe.tu la rupa paras menawan anak2 sedaraku yg sering membuliku tiap kali blk umah Tok Pah dorang.sabar jelah.hehehe.yg chubby2 comel lote tuh anak sedara aku yg ke 4 kot rasanya.ramai tul anak sedara.time raya tu rasa nk sembunyi jek.kedekut tul teh ni xnak bg duit raya.hahahaha.abg akan blk cni ngan ank sulung dia 6/2 nie.so aku kena la g KLIA ambik dorang lg.kakak ipar aku akn blk plak maybe bln 6 nanti.xpelah..yg penting abg aku blk dulu.kan....kan...kan....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sebenarnya aku masih lagi sedih nih.kakak aku yg sulung dikenali sebagai mak wi..aku ulangi mak wi..hehehe.masuk spital.warded kat KMC nuh.adusss...cian dia bnyk tul dugaan dia.dah la dpt laki yg bodoh+bahlol+bangang+sangap+kurang cerdik+x hensem+ jahat+ seumpamanya lagi la.aku betul2 dah xleh hadap la jantan sekor tuh.manusia bertopeng syaitan!!! tapi xpe..ALLAH maha adil dan kuasa.apa yg dia lakukan terhadap kami sekeluarga..langit kita sama biru..syurga neraka kita lain pintu...ko xkan lari dr pembalasan akhirat nanti bedebah!! wah..emo tul aku.aku bkn apa sakit ati sgt kat dia tuh sorg tp aku x mampu nk buat apa.just memerhatikan n berhati2..tu je yg kitaorg mampu buat.aku sentiasa berdoa mak wi tabah mengharungi semua nie untuk masa depan dia n anak2.

"ku titip warkah ini buat kekandaku

moga dia riang seperti selalu

ikhlas melempar senyuman

bukan kerana keterpaksaan

ku titip warkah ini buatmu

untuk kau tahu dan mengerti bahawa

aku dan adindamu yang lain

akan tetap teguh berdiri

meniupkan relung semangat buatmu

kita tidak punya kuasa

untuk mengubah segalanya

biarlah dia terus bergembira

melompat keriangan kerana kejatuhan kita

hidup ini tidak lama

dia pasti tersungkur jua satu ketika

tika dan detik itu

kita hanya akan memandang sepi sahaja

tanpa sebaris kata

kerna itu balasan untukknya dari yang MAHA ESA!

aku tahu kekandaku;

Setiap nafas yang kau hela itu seksaan

namun tak pernah kau pamerkan

kau masih terjunam ke dasar kerak bumi

bersama kenangan palsu

doaku..agar sinar kebahagian akan terpancar untukku

teruskan bersabar kekandaku...."

aku doakan mak wi cepat2 sembuh n family kitaorg kembali bahagia+tenang+aman seperti dulu.aku yakin+pasti+tahu..ALLAH akan sentiasa bersama kami.....





2 comments:

Anonymous said...

aku sedih dan sangat tersentuh bila baca pasal cerita ni...harapanku semoga mak wi kuatkan semangat dan tabah menghadapi segala dugaan ini..InsyaAllah, aku percaya suatu hari semua akan baik belaka..'N'

Anonymous said...

thanks my pren...aku tau dia akan tabah menghadapi setiap rintangan.thanks a lot ats segala bantuan.time i take along leave..u take over all my work.tq so much.luv u my pren.huhuhu:P