Tuesday, April 21, 2009

::Sedikit Emosi Merindukan Sesuatu Yang Dulu::




*Tidak tahu menilai dan menghargai..bila hilang mula dicari-cari*


Sebenarnya;

Aku rindukan seseorang yang dulu

Yang tulus...yang tahu dan mengerti apa mahuku

Yang tidak kaya harta..tapi kaya budi dan bicara


Sesungguhnya;

Aku sangat merindui....gurau mesra, gelak tawa, semuanya tentang dia yang dulu...benar..aku rindu!


Dimana dia..mana? mana? puas merata-rata aku mecari. Bayangnya pun tidak ada. Aku tidak nampak apa2 tentang dia. Semua seolah hilang ditelan sesuatu..


Aku dengar gemersik suaranya..aku dengar celotehnya sehari-hari. Cuma terasa sedikit beda dari dulu. Aku tidak tahu apa. Hmm...salah akukah yang terlalu banyak dan dalamnya berfikir? Kadang kala seperti tidak ada apa2. Tapi acapkalinya aku terasa seperti kehilangan sesuatu itu.


Aku memujuk rasa hampa ini sendiri. Pujuk dari dasar hati yang dalam untuk lupakan segala...biarkan ia dan terima saja perbedaan itu. Tapi aku tidak mahu! Jangan hendak memandai mengatakan aku egi dan sombong! bongkak dan angkuh! kau tidak merasa..justeru kau tidak tahu apa pedihnya rasa!


Diam!! Aku tidak perlukan nasihat kau atas perbedaan dia. Kau bukan siapa2 untuk menunjuk ajarku sesuatu tentang dia....dia memang berbeeda..tapi bedanya hanya aku yang rasa kerna resapan kasih yang ada. Ya...kasihnya masih utuh cuma itu..yang telah menggelapkan segala...aku tahu kau mengerti apa itu!!!!


Oh Tuhan;
aku benar2 rindukan dia seseorang yang dulu. Bila masanya yang sesuai. Oh khabarkan saja detiknya....aku letih untuk menunggu masa2 mu itu...



No comments: