Tuesday, March 17, 2009

.Berikan Aku Sedikit Ruang.




Aku tidak pernah dan tidak mahu meminta lebih-lebih. Cuma berikan aku sedikit ruang dalam kesibukannya. Aku juga seperti mereka, malah aku lebih memerlukanmu dari mereka itu. Tapi dalam 10 waktumu, hanya sukunya saja untukku.

Nah..aku ingin soalkan! Siapa aku ini di hatimu????

Payah..cukup payah untuk berkomunikasi. Seringkali waktu itu lari.Seolah tidak mengizinkan. Bila saat diperlukan..mana kamu? Tiada. Entah di mana-mana sibuk dengan kerjayamu.

Saat aku dalam kesulitan mahu bertanyakan...tak pernah kamu ada.Tak pernah mahu bertanya: apa yang kamu lakukan hari ini sayang???? ada apa masalah yang bisa kubantu?

Tidak.tidak pernah ada. Kumamah dan kutelan segala kepahitan in.

Aku tidak pernah dan tidak mahu meminta lebih. Cuma berikan aku sedikit waktumu...

Biarpun hanya picisan waktu..aku masih tetap di situ untuk menerima.

No comments: