Tuesday, April 28, 2009

~Dengar Guruh di Langit..Air Tempayan Dicurahkan~

Hmm..ntah hape2 posting kan. Tapi korang2..dengar sini aku nak bgtau. Aku nak cerita and aku nak explain sikit kat korang napa aku buat blog nih. Jangan suka2 htai nak main hentam keromo saja tafsir kenapa dan apa sebab aku buat blog nih. Aku tak pinjam masa2 korang..aku x pinjam duit korang2 nak beli laptop ni. Aku buat blog ni as aku nye diari kehidupan.Aku akan post apa saja yang aku rasa nak postingkan. So kita ada hak memasing. KAlo rasa blog aku tak best xpe..ko buat blg sendiri ngan idea sendiri..okeh?

Hmm..aku nak cerita hari ni mengenai sikap manusia yang adakalanya membuatkan aku sedikit kecewa...berkenaan tajuk tu la..mendengar guruh di langit, air tempayan sudah dicurahkan..hmm..kenkononnya nak air baru la ye dak kawan2..korang2...tapi apa risikonya kalo ada guruh jek..hujannya tak turun2. Kan telah menganayai diri sendiri tu..nak2 plak bekalan air dipotong selama 1week...tak ke naya!! So, moral of d story..kita2..aku..korang2..kita kena siap sediakan apa2 dari awal..prepare.Kalo tau esok ada rezeki lebih pun..rezeki hari ni simpan2 dulu..mana tau tetiba ada halangan yang menyebabkan kita tak dapat rezeki tu kan. Tapi kalo kita dah prepare ngan rezeki semalam,InsyaALLAH kita tak perlu terlalu kalut menanganinya sebab kita dah ada preparation aka back up. Tak gituu?? Life is unexpected journey...so sesama la kita beringat2...

Jatuh bangun kita siapa yang tahu..hari ni begini dan esok2 begitu..mungkin takkan pernah sama. Hari ni mungkin kita seorang pelajar biasa..mana tahu esok2 kita pemimpin dunia. Sesapa pun tak boleh nak menjangkakan apa yang bakal berlaku esok. Perancangan is perancangan..rancanglah macammana pun..tapi kita tak pasti sama ada perancangan tersebut sesuai atau tidak pada keesokannya bukan??

Apa2 pun..jangan lah bila mendengar guruh di langit habis semua air tempayan..perigi..paip...semua ko habiskan...hidup ini tak pernah dapat kita jangka.........

**Erk..napa aku rasa macam memberi ceramah kesedaran plak ek.hahaha.plus ngan macam karangan PMR.hahahaha:D

No comments: