Tuesday, June 9, 2009

::Berbicara Soal Masa Depan::

Baru seminit tadi aku berbual dgn seorang kawan thru ym...

ada bercakap sedikit isu kerja. yup..masa depan kami kerjaya itu.

okeh..meh aku cerita ckit latar belakang supaya u alls semua x termangu2.hahaha. aku, dia dan ada 2-3 kerat lagi teman2 kau..kami ditaja oleh upm dalam skim GRF untuk continue master. Tapi sponsor hanya untuk 4 sem:2 thn. tapi malangnya dalam tempoh 4 sem itu thesis aku still tersangkut2..terbatuk2..luka dan berdarah okh.hehe. so kitaorg kena la menanggung yuran sendiri after dis. dah xda sponsor2 yuran lagi. elaun sebulan upm bg rm1500 pon dah x ada. sebab tu la semua bertungkus lumus mencari kerja.

Aku kata kat dia...yakin dan berfikiran positif. ALLAH pasti menolong hambanya yang berusaha..kan..kan..kan.*senyum*

ye.kwn2...aku xtau korang baca ke x blog aku. tp aku nak ckp yng semua org bole berjaya. yakin diri. english bagus ke idak ke..xpe..go on. try je semua peluang.

kita ni rencana hidup x sama...masing2 ada peluang dan plan masing2. arah hidup masing2. aku agak menyendiri sekarang..plus dengan kesibukan yang x terhingga sehingga kdg2 aku lupa soal kerja ni. lgpun aku sudah punya perancangan..cuma tak perlu dicanang bagai.nanti x jadik..malu sendiri....*sengih*

ada sebab juga kenapa aku lebih menyendiri..hanya duduk di rumah..jalankan tugas aku. aku sudah letih ye.letih sangat...bila senang aku ini tidak pernah mahu diingati..bila susah..aku ini lah yang dicari2..

yup..itu semua lumrah; dah namanya manusia kan..

tidak apa...aku yakin dan pasti ALLAH pasti akan membantu menunjukkan jalan kebenaran padaku..laluan mana yang harus aku tuju..

No comments: